Kryssning

11 Jul
Så har vi då varit på kryssning med prinsens farmor och farfar. Det var jättetrevligt! Vår lilla guldklimp skötte sig som en ängel hela resan. Annat kan man säga om Räkan, som levde rövare så mamma trodde att det skulle bli förlossning mitt på Östersjön… Vi åt sent varje kväll, vid 21, så vid det laget sov prinsen i sin vagn och vi kunde lugnt ägna oss åt att ha trevligt på vuxenvis.
 
På lördagen var vi i Visby, första gången där för både mig och Mats. Jag kan nu stoltsera med att jag har varit i alla Sveriges landskap, det vara bara Gotland jag saknade. Vädret var inte det bästa och eftersom Räkan körde dubbelvolter med kniiiip i magen var jag inte så jättemobil. Vi gick runt lite och sedan tog vi ett litet sightseeing-tåg som tuffade runt. Det var supermysigt.
 
På söndagen var vi i Tallin. Även där höll vi oss i gamla stan innanför stadsmurarna. Det var en mysig och fin stad. Vi tog ett litet tåg där också… Det var den skumpigaste resa jag någonsin gjort! Det är gamla kullerstensgator överallt och tåget hade 0 fjädring. Så då resonerade jag att det var nog lugnt med Räkan, kom h*n inte efter den turen så klarar jag mig!
 
På båten provade prinsen att spela på spelmaskiner med mamma, det var jättekul för det blinkade, snurrade och man fick trycka på knappar. Prinsen vann 20 kr så då fick han köpa glass för pengarna. Vi bubblade bubbelpool också, det var kul. I lekrummet tillbringades en hel del tid med att gå runt och banka på diverse leksaker men även med att premiärbada i bollhav. Sen var det kul att försöka gå runt och välta flaskor i taxfreebutiken… 
 
Efter resan var prinsen trött. I taxin från färjan till tåget somnade han och vaknade inte förns i Knivsta igen. Det är jobbigt att vara liten globetrotter…

Ett svar to “Kryssning”

  1. cecilia 12 juli, 2007 den 08:12 #

    Jättefina bilder! 🙂
    Kul att ni har haft det mys. Saknar prinsen så det inte är klokt!!

Lämna en kommentar